13 Nisan 2024
No menu items!
spot_imgspot_imgspot_imgspot_img
Ana SayfaKısa KısaYürüyüş yapmanın Faydaları

Yürüyüş yapmanın Faydaları

Yapılan egzersizler arasında en etkili ve yapılması en kolayı olan Yürüyüş yapmanın hem fiziksel hem psikolojik birçok artıları vardır. Başta kalp sağlığı ile birlikte depresyon gibi hastalıklara iyi gelen yürüyüş gün içerisinde belirli tempolar ile yapılmalıdır. Yürüyüş için belirli bir zaman dilimi belirlenmeli ve tempolu bir şekilde yapılmalıdır. Bunun yanında yürüme şekli de çok önemlidir. Kolların ve ayakların eşit oranda dengeli hareket ettirilmesi çok önemli bir durumdur. Kişilerde çok ciddi bir sağlık sorunu yok ise gün içerisinde mutlaka en az bir saat yürüyüş yapılması önerilir.

Yapılan egzersizler arasında en etkili ve yapılması en kolayı olan Yürüyüş yapmanın hem fiziksel hem psikolojik birçok artıları vardır.

Başta kalp sağlığı ile birlikte depresyon gibi hastalıklara iyi gelen yürüyüş gün içerisinde belirli tempolar ile yapılmalıdır. Yürüyüş için belirli bir zaman dilimi belirlenmeli ve tempolu bir şekilde yapılmalıdır. Bunun yanında yürüme şekli de çok önemlidir. Kolların ve ayakların eşit oranda dengeli hareket ettirilmesi çok önemli bir durumdur.

Kişilerde çok ciddi bir sağlık sorunu yok ise gün içerisinde mutlaka en az bir saat yürüyüş yapılması önerilir.

Yürüyüş yapmanın başlıca faydalarını şu şekilde sıralayabiliriz:

  • Yaşlanmayı geciktirir ve ömrü uzatır.
  •  Yürüyüşün enerji verici bir etkisi de bulunmaktadır.
  • Vücudun mutluluk hormonu olan endorfin salınımını sağlar.
  • Kalp ve akciğer sağlığını önemli ölçüde korur.
  • Gün içerisindeki tüm stresi ve gerginliği yok eder.
  • Kemiklerin güçlenmesine yardımcı olur.
  • Metabolizmayı hızlandırır ve kilo kontrolünü destekler.
  • Vücudun farklı bölgelerinde bulunan kasların çalışmasını sağlar.
  • Kan basıncını düzenler, tüketilen besinlerin kan dolaşımı ile organlara daha etkili ulaşmasını sağlar.
  • Uyku düzeni sağlar. Kişilerin daha rahat uyumasına olanak verir.
  • Kişilerde odaklanma problemlerinin azalmasına yardımcı olur.
  • Düzenli yürüyüş tansiyonu düşürürken, kolesterolü de dengede tutmaktadır.
  • Şeker hastalığı olan kişilerde bu hastalığı kontrol edilmesine yardımcı olmaktadır.
  • Prostat, mide ve bağırsak ile göğüs kanseri risklerini de azaltmaya yardımcı olmaktadır.
  • Felç veya kalp krizi risklerini düşürdüğü bilinmektedir.

Rekreasyon ve Doğa Sporları

İLGİLİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

- Advertisment -spot_imgspot_imgspot_imgspot_img

SON EKLENENLER

Recent Comments