test
17 Haziran 2024
No menu items!
spot_imgspot_imgspot_imgspot_img
Ana SayfaHaberlerOutdoor HaberleriRetro Koşu 2022 Yılı Koşu Trendi

Retro Koşu 2022 Yılı Koşu Trendi

Retro koşu olarak da isimlendirilen –geriye doğru koşma- etkinliği klasik koşuya göre daha fazla kalori yakılmasını ve duruşunuzu iyileştirmeyi sağlayabiliyor.

Retro koşu (Ters koşu), 2022’nin en büyük fitness trendlerinden biri olsada geriye doğru koşmak aslında yeni değil. Geriye doğru koşmak, uydurulmuş bir spor modası gibi mi geliyor? Tersine koşmak aslında gerçek bir şeydir ve aslında sunabileceği bir sürü faydası olabilir.

Kulağa çılgınca gelse de, her zamanki koşu tekniğinizi geliştirebilecek faydaları vardır. Örneğin duruşunuzu (posture)iyileştirmek gibi çünkü daha dik bir pozisyonda olmanızı gerektirecek ve bu nedenle bu duruşu ileriye doğru koşarken bu duruş şeklini alabilirsiniz.Aynı zamanda sadece koordinasyonunuzu ve dengenizi geliştirmekle kalmayan bir egzersizdir.

2016 yılında yayınlanan araştırma Journal of Strength Conditioning Research araştırması, geriye doğru koşmanın ileriye doğru koşmaya göre daha fazla kas aktivitesi ve kalp/akciğer aktivasyonu ile sonuçlandığını buldu.Sekiz sporcu 10 haftalık bir süre boyunca bir koşu bandında geriye doğru koşmaya zorlandı, ardından bilim adamları ileriye doğru koşmalarını geliştirdiklerini keşfettiler.

  • Geriye doğru koşmak yeni bir kavram değil ancak son raporlara göre popülaritesi dünyada artıyor gibi görünüyor
  • Retro koşu olarak da isimlendirilen – geriye doğru koşma- etkinliği klasik koşuya göre daha fazla kalori yakılmasını ve duruşunuzu iyileştirmeyi sağlayabiliyor.
  • Retro koşu ileri gitmekten daha fazla gayret ve hareket gerektirdiğinden normal koşuya oranla daha fazla kalori harcanmasını sağlıyor. Böylece yağ yakma ve kilo verme üzerinde daha etkili olabiliyor.
  • Geriye doğru koşulan bir parkurun, ileri giden 8 parkuru koşmaya eş olduğu belirtiliyor. Diğer taraftan bu koşu egzersizi esnasında vücudunuzu daha dik ve dengeli tutma gerekliliği de duruşunuzu düzeltmenize yardımcı oluyor.
  • Geriye doğru koşarken baş dönmesi, boyun kaslarının zorlanması veya düşme ihtimaline karşılık uzmanlar bu tür koşulara başlayacaklara her zaman koştukları parkurlarda ve önce kısa süreli turlar ile başlamalarını öneriyor.

Yeni Başlayanlar İçin Olta Balıkçılığı

 

İLGİLİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

- Advertisment -spot_imgspot_imgspot_imgspot_img

SON EKLENENLER

Recent Comments