test
19 Haziran 2024
No menu items!
spot_imgspot_imgspot_imgspot_img
Ana SayfaOutdoorSağlıklı YaşamEgzersiz Yapmanın 30 Faydası

Egzersiz Yapmanın 30 Faydası

Kaliteli bir yaşam tarzının temeli olan spor egzersizlerini günlük hayatın bir parçası haline getirmek zihinsel ve fiziksel çok sayıda fayda sağlar. Vücudun disipline girmesinin yanı sıra tembelliği de yaşamınızdan uzaklaştırır. Günde sadece yarım saat egzersiz yaparak sağlıklı ve iyi bir yaşam elde edilebilirsiniz.

Düzenli Egzersiz Yapmanın Faydaları : Kaliteli bir yaşam tarzının temeli olan spor egzersizlerini günlük hayatın bir parçası haline getirmek zihinsel ve fiziksel çok sayıda fayda sağlar. Vücudun disipline girmesinin yanı sıra tembelliği de yaşamınızdan uzaklaştırır. Günde sadece yarım saat egzersiz yaparak sağlıklı ve iyi bir yaşam elde edilebilirsiniz.

Spor salonlarına gitmek teşvik ve motive edici olabilir ama egzersiz yapmak için fitness salonuna gitmek veya ekipmanlar edinerek ağır antrenmanlar gerçekleştirmek zorunda değilsiniz. Evde ve açık havada da yapabilirsiniz.  Düzenli yapılan egzersizler, kısa süre içerisinde fiziksel görünüşte iyileşme, zindelik, vücut yağında azalma sağlar.

Her yaşın farklı ihtiyaçları olduğu için ihtiyaca uygun egzersiz programı uygulamak gerekir. Sağlığınızla ilgili teşhisi konmuş bir durumunuz varsa, başlamak istediğiniz spor egzersizini aile hekimine veya uzman doktorunuza danışmayı ihmal etmeyin.

Egzersiz yapmayı rutin hale getirmek zihinsel ve fiziksel olarak kanıtlanmış sayısız faydası sağlar:
  • Kalp bir kastır, çalışılması gerekir!
  • Düzenli egzersiz, tüm kardiyovasküler sisteminizin genel sağlığını iyileştirmeye yardımcı olur.
  • Kalp hastalığı, felç ve diyabet riskini azaltır
  • Daha sağlıklı bir kalp, kardiyovasküler hastalık, felç ve diyabet riskinin azalması anlamına gelir.
  • Kan basıncını düzenler
  • Fiziksel aktivite, kalbinizi ve kan damarlarınızı sağlıklı tutar ve hipertansiyonu önlemeye yardımcı olur.
  • Bağışıklık sistemini güçlendirir
  • Daha fazla egzersiz yapmak = daha az hastalanmak.
  • Kolesterolü kontrol altında tutar
  • Egzersiz LDL (kötü kolesterol) düzeylerini düşürür ve HDL (iyi kolesterol) düzeylerini artırır.
  • Kilo yönetimine yardımcı olur
  • Fiziksel aktivite sadece kalori yakmakla kalmaz, aynı zamanda uzun vadede metabolizmayı da geliştirir.
  • Geliştirilmiş kas gücü ve dayanıklılık sağlar
  • Direnç egzersizleri kas sistemine meydan okuyarak daha büyük, daha güçlü kaslara sahip olmayı sağlar.
  • Gelişmiş aerobik uygunluk
  • Koşmak, bisiklete binmek veya yüzmek gibi aerobik aktivitelere katılmak, vücudunuzun akciğerlerdeki ve kandaki oksijeni taşıma ve kullanma yeteneğini arttırır.
  • Kas ve kemikleri geliştirir
  • Geliştirilmiş esneklik, yaralanma riskini azaltır.
  • Stres, depresyonu ve kaygıyı engeller
  • Egzersiz harika bir ruh hali güçlendiricidir ve etkili bir stres atma yöntemi olduğu kanıtlanmıştır.
  • Genel ruhsal durumun gelişmesini sağlar
  • Zihinsel sağlık için de iyidir çünkü anksiyete ve depresyon duygularıyla savaşabilir, odağınızı keskinleştirebilir ve benlik saygısını artırabilir.
  • Kaliteli uyku sağlar
  • Uykunun ne kadar önemli olduğunu biliyoruz ve egzersiz yapmak bu faydalardan yararlanmanıza yardımcı olabilir.
  • Bazı kanser türlerinin riskini azaltır
  • Düzenli egzersiz yapan kişilerde meme, kolon ve akciğer kanseri gelişme olasılığı daha düşüktür.
  • Osteoporozdan korur
  • Yoğun ve güçlü kemikler oluşturmak fiziksel aktivitenin bir başka faydasıdır.
  • Ömrü uzatır
  • Tüm bu faydaları bir araya getirdiğinizde ne elde edersiniz?  Daha uzun, daha sağlıklı ve daha keyifli bir yaşam!

Yürümenin Faydaları

Önceki İçerikKaravan Çeşitleri
Sonraki İçerikKozalak Macunu Tarifi
İLGİLİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

- Advertisment -spot_imgspot_imgspot_imgspot_img

SON EKLENENLER

Recent Comments