test
19 Haziran 2024
No menu items!
spot_imgspot_imgspot_imgspot_img
Ana SayfaOutdoorSağlıklı YaşamBalığın Faydaları ve En Lezzetli Olduğu Zamanlar

Balığın Faydaları ve En Lezzetli Olduğu Zamanlar

Balık, omega 3’ün yanı sıra kaliteli proteinler, vitaminler ve mineraller yönünden çok zengin bir besindir. Folik asit, fosfor, kalsiyum, iyot ve selenyum gibi mineraller de içeren balık, beynin kullandığı omega yağ asitlerince de çok önemlidir ve özellikle sezonunda haftada 2 kez düzenli olarak tüketilmelidir. İçeriğindeki sağlıklı yağların bozulmaması ve fazla yağ tüketiminden kaçınmak için balığı yağda kızartmak yerine fırında, ızgara veya buğulama olarak tüketmeyi ihmal etmeyin.

Balığın faydaları: Omega 3’ün yanı sıra kaliteli proteinler, vitaminler ve mineraller yönünden çok zengin bir besindir. Folik asit, fosfor, kalsiyum, iyot ve selenyum gibi mineraller de içeren balık, beynin kullandığı omega yağ asitlerince de çok önemlidir ve özellikle sezonunda haftada 2 kez düzenli olarak tüketilmelidir. İçeriğindeki sağlıklı yağların bozulmaması ve fazla yağ tüketiminden kaçınmak için balığı yağda kızartmak yerine fırında, ızgara veya buğulama olarak tüketmeyi ihmal etmeyin.

Hangi Balık Hangi Ayda Daha Lezzetli Yenir?

Hamsi: Kasım, Aralık, Ocak, Şubat.

Sardalye: Temmuz, Ağustos, Eylül.

İstavrit: Kasım, Aralık, Ocak.

Lüfer: Kasım, Aralık, Ocak.

Palamut: Eylül, Ekim, Kasım, Aralık.

Uskumru: Ekim, Kasım, Aralık.

Levrek: Şubat, Mart, Nisan, Mayıs.

Mezgit: Şubat, Mart, Nisan, Mayıs.

Barbun: Mayıs, Ağustos, Eylül, Ekim.

Tekir: Eylül, Ekim, Aralık.

Kalkan: Ocak, Şubat, Nisan.

Çipura: Temmuz, Ağustos, Eylül, Ekim, Kasım.

Torik: Ocak, Şubat.

Kılıç: Haziran

Taze balık nasıl anlaşılır?

"<yoastmark

Taze balık ile bayat balık arasında önemli farklılıklar vardır:

İlk göze çarpan özellik;  taze balığın solungaçları canlı kırmızı olur. Balık bayatladıkça bu renk değişir.

Taze balığın gözleri parlak ve dışa bombeli olur, bayatlarken gözleri buğulanmaya başlar ve içeri çöker.

Taze balığın derisi gergin ve parlak olur. Pulsuz balıklarda bayatlamaya başladıkça derisinin parlaklığı azalır ve özellikle karın tarafında buruşmalar meydana gelir.

Taze balık hemen hemen kokusuzdur. Bayatlamaya başlayınca asit kokusu yaymaya başlarlar.

Taze balığı başından tutup kaldırınca kuyruğu aynen tepsideki gibi dimdik kalkar. Halbuki bayat balığı kaldırınca kuyruk kısmı aşağı doğru sarkar.

Pullu balıkların pulları tazeyken vücuda sıkıca yapışıktır. Elimizi kafadan kuyruğa doğru sürtünce pulların gelmemesi gerekir.

Balığın Faydaları
Balığın Faydaları

Balığın Başlıca Faydaları

Bağışıklık sistemini destekliyor

Balığın gribe ve enfeksiyonlara karşı vücudu koruduğu, yapılan çalışmalarla kanıtlanmıştır.

Omega3 deposu

Balıkta doymamış yağ asitleri denilen omega3 yağ asitleri bulunur. Omega3, vücudun üretmediği son derece faydalı bir yağdır ve en fazla balıkta bulur. Özellikle soğuk su balıklarından somon, uskumru, sardalye ve ton balığı omega3’ten oldukça zengindir. Omega-3; kalp ve damar sağlığını koruyucu özelliğinin yanı sıra gözde sarı nokta hastalığı riskini azaltırken kan şekerinin düzenlenmesine yardımcı olur.

Limonun içinde bulunan antioksidanlar ve C vitamini balıktaki omega 3’ün vücuttaki kullanımını artırır.

Zeka gelişiminde faydalı

Balık, iyottan zengin bir besin kaynağı olduğundan zeka gelişiminde önemli bir rol oynar. Özellikle gebeliğin ilk üç ayında düzenli balık tüketen annelerin bebeklerinde öğrenme, algılama ve bebeklik döneminde kavrama, tutma gibi el fonksiyonlarının güçlü olduğu saptanmıştır. Bebek ve çocuklarda zeka gelişimini destekleyen balığın bileşimindeki DHA, görme ve nörolojik gelişimin sağlıklı bir biçimde gelişmesinde son derece etkin rol oynar.

Kalp sağlığını koruyor

Balığın içerisindeki omega3 yağ asitleri kötü kolesterolü (LDL) düşürürken iyi kolesterolü (HDL) artırır. Kandaki trigliserid yani serbest yağların düşürülmesini sağlar. Tansiyonu düşürerek kalp yetmezliğinden ve inme riskinden korur, kanın pıhtılaşmasını önleyerek akışkanlığını artırır.

Kemikleri güçlendiriyor

Özellikle de kılçığı ile yenilebilen küçük balıklar kalsiyumdan zengin olduğundan kemiklerin güçlenmesini sağlar.

Hücreleri onarıyor

Balığın da aralarında yer aldığı bazı besinler kaliteli protein yağlarını oluşturur. Protein, hücrelerin onarılması ve yeni dokuların yapımı için önemli göreve sahiptir.

Depresyondan koruyor

Yapılan çalışmalar, özellikle somon, uskumru ve ton balığı gibi yüksek oranda Omega3 yağ asitlerini barındıran balıkların depresyona karşı büyük fayda sağladığını ortaya koymaktadır.

Diyabet riskini azaltıyor

Omega-3 gençlerde diyabet riskini önemli ölçüde azaltır. İnsülinin işlevini artırıp, Tip 2 diyabete karşı koruma sağlar.

Alzheimer riskini düşürüyor

Balık yağının ve Omega3 yağ asidinin faydalarından biri de Alzheimer riskini düşürmesidir. Alzheimer’ın yol açtığı hafıza kaybını önlemede güçlü bir silah olan balık, özellikle de buğulama ya da ızgara olarak tüketilmelidir.

Eklem ağrılarına faydalıdır

Omega3 yağ asitleri dokuların hasar görmesine neden olan mekanizmaların geri dönüşümünü sağlayarak anti-inflamatuar etki gösteren en güçlü besin bileşenlerinden biridir. Özellikle romatoid artrit hastalarında görülen eklem romatizmasının azaltılması ve mevcut ağrıların giderilmesinde balık tüketiminin önemli faydaları bulunur.

Hücreleri yeniler cildi güzelleştirir

Balığın içerisindeki protein, hücreleri yenilemekte büyük rol oynar. Bu proteini diğer kaynaklarındaki proteinden ayıran en önemli şey içinde bulunan yağ türü ve yağ asidi miktarıdır. Bu da hücrelerin yenilenmesini destekler. Protein sindirilirken amino asitlere parçalanarak hücrelerin kendilerini yenilemelerinde kullanılır. Balık, bu amino asitleri adeta yeni baştan oluşturur. Yeterince protein alınmaması ise vücudunuzun yaşlanma süreci hızlandırır.

Çocukların algılama ve dikkat yetisini artırır

Haftada en az bir kez balık tüketmek çocukların algılama ve dikkat yetisi geliştirir. Balıkta protein, D vitamini, fosfor ve kalsiyum gibi vücut için gerekli maddeler bol olarak bulunur.

 

Yeni Başlayanlar İçin Olta Balıkçılığı

 

Önceki İçerikUlubey Kanyonu
Sonraki İçerikKamp Yaparken Doğada Hafifleyin!
İLGİLİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

- Advertisment -spot_imgspot_imgspot_imgspot_img

SON EKLENENLER

Recent Comments