8 Aralık 2023
No menu items!
spot_imgspot_imgspot_imgspot_img
Ana SayfaOutdoorKaravanAirstream Aerodinamiği Test Edildi

Airstream Aerodinamiği Test Edildi

Bilgisayar simülasyonları ve rüzgar tüneli testleri, Airstream seyahat römorkları hakkında önemli aerodinamik veriler sağladı.

Airstream Aerodinamiği Test Edildi. Bilgisayar simülasyonları ve rüzgar tüneli testleri, Airstream seyahat römorkları hakkında önemli aerodinamik veriler sağladı.

Wally Byam 1930’larda Los Angeles’ta bir deponun kapısına bir Airstream tabelası astığında, hayalleri otoyolda rüzgar gibi akan bir seyahat römorkuydu.  Aerodinamik tasarımlar deneyen tek kişi kendisi olmasa da, Wally’nin seyahat römork tasarımları nesiller boyu gezginlere yolun özgürlüğünü, saçlarındaki rüzgarı ve bir sonraki maceranın karşı konulmaz çekiciliğini kucaklamaları için ilham kaynağı oldu.

Airstream perçinli seyahat römorkunun alüminyum iskeleti, bu gün de 90 yıl önceki köklerinden uzaklaşmadı.  Ayrıca olumsuz çevresel etkileri azaltmaya ve müşterileri tarafından oldukça benimsenen elektrikli araçlara odaklanmaya devam ediyor. Seyahat römorku tasarımının bu önemli unsurunu daha iyi anlamak için 2021 yazında Indianapolis, Indiana’daki oto araştırma merkezinde (ARC:Auto Research Center) aerodinamik çalışması başlattı.

Projenin ilk aşamasında bilgisayar modellemesi kullanıldı, ikinci aşamada ise 8.53 metre Airstream seyahat römorkunun mevcut aerodinamik performansını anlamak için rüzgar tüneli testi yapıldı.  Testin son aşaması, ekibe ileri mühendislik yoluyla gelecekte aerodinamiği nasıl daha da iyileştirebileceğini keşfetme fırsatı verdi.

Şık, Modern ve Standardı Belirleyen Tasarım

Wally Byam’ın ilk tasarımları 1930’ların Art Modern hareketinden ve uçak, gemi tasarımlarına öncülük eden Uluslararası Art Deco Mimari ve Tasarım Stilinden esinlenmiştir. Bu şık tasarımlar teknelerin, gemilerin ve uçakların suda ve havada kaymasına izin veriyor. Mimari Art Moderna Tarzı, binalarda, lokomotiflerde, otomobillerde yuvarlak kavislere ve neredeyse uzay çağı görünümüne sahip şık görünüşü olan eşyalarda da görülebiliyor.

Airstream Aerodinamiği Test Edildi
Airstream Aerodinamiği Test Edildi

1970’lerde, benzer bir aerodinamik projesi yıllar boyunca seyahat römorku mühendisliğinde ve ürün geliştirmede rehberlik eden değerli veriler sağladı. Oto araştırma merkezindeki uzmanlarla birlikte çalışarak, seyahat treylerin mevcut aerodinamik profili keşfediliyor.  Ve gelecekte aerodinamik performansın nasıl daha da iyileştirebileceğinin daha derinlerine iniliyor.

İkonik Tasarım, Test Edildi

Modern aerodinamik çalışmalarda  iki unsur kullanılıyor;  Gerçek bir rüzgar tünelinde ölçekli model testiyle desteklenen hesaplamalı akış dinamiği modellemesi ve CFD (Computational Fluid Dynamics) – temelde bir bilgisayar simülasyonu.

Çalışmanın ilk aşamasında CFD simülasyonları, modellemede seçilen 8,53 metrelik Airstream seyahat römorkunun lider bir marka tarafından üretilen 10,66 metrelik bir römorka kıyasla yüzde 25 daha az aerodinamik çekişe sahip olduğunu gösterdi.  Elde edilen bu veriler, rüzgar tünelinde ölçekli modellerle test edildi.

Airstream Aerodinamiği Test Edildi
Airstream Aerodinamiği Test Edildi

Airstream, 8,53 metrelik Airstream Seyahat Römorku ile lider bir markanın 10,66 metrelik geleneksel çekilebilir seyahat römorkunun dörtte bir ölçekli modellerini oluşturmak için oto araştırma merkezindeki mühendislerle el ele çalıştı. Oto araştırma merkezindeki son teknoloji araştırma laboratuvarında günlerce süren testler yapıldı. Seyahat römorku mühendislik direktörü Karla Paul tarafından yönetilen mühendislik ekibi, modelleri kendi hızlarında çalıştırmaya başladı.

Her test, hem bir çekici aracın hem de seyahat römorklarının ölçekli modellerini bir rüzgar tüneli içine dahil etmeyi içeriyordu.  Test başladığında, rüzgar devasa bir türbinin içinden geçti ve hareket eden rüzgarın yarattığı basınç modellerin içindeki son derece hassas ekipmanlar ile ölçüldü.

Testin bu ilk iki aşamasının sonunda ekip, bilgisayar simülasyonunun öngördüğü sonuçları doğruladı: 8,53 metrelik Airstream seyahat römorku, lider bir marka tarafından üretilen 10,66 metrelik römorktan yüzde 25 daha az aerodinamik sürtünmeye sahipti.

Aerodinamik Ürün Geliştirmede Sonraki Adımlar

Ekip, 8,53 metrelik Airstream seyahat römorkunun aerodinamiğini doğruladıktan sonra, halihazırda aerodinamik bir tasarımı daha şık ve aerodinamik sürtünmeye daha az duyarlı hale getirmenin yollarını keşfetmeyi başardı.  Dış özellikleri ve bileşenleri toplayan, çıkaran ve ayarlayan ekip, model üzerinde çeşitli simülasyonlar üzerinde çalıştı ve gelecekte genel aerodinamik performansı daha da iyileştirmeyle ilgili olarak ürün geliştirmeye rehberlik edecek faydalı veriler elde etti.

Hipotezler ölçekli modellerle test edildiğinden, mühendislik ekibi modellerde hızlı bir şekilde ayarlamalar yapabildi ve dış bileşenlerin eklenmesinin veya çıkarılmasının aerodinamiği nasıl etkileyeceğini anlamaya yönelik birçok test gerçekleştirdi.

Odaklanmanın çoğu, çekici araç ile seyahat römorku arasındaki alana yani bağlantının etrafındaki açık alana odaklandı.  Hava bir aracın tepesinden ayrıldığında, seyahat treylerine doğru geri giderken türbülanslı hale gelir.  Bir SUV söz konusu olduğunda, rüzgarın hareketi araç ve treyler arasında bir girdap oluşturur ve bu da düşük basınç ve sürtünme oluşturarak daha az verimli bir çekme deneyimine neden olur.

Çekici araç olarak pikap kullanıldığında da benzer bir durum meydana gelir: Hava, toplayıcı yatağının uzunluğu boyunca hareket ederken türbülanslı hale gelir ve bağlantı alanında kamyonun arkasında düşük basınç oluşturur.  Türbülans ve düşük basınç alanları, çekici araç için daha fazla iş yaratır – seyahat treylerinizin aerodinamiği ne olursa olsun, bu olguyu bir düzeyde önlemek imkansızdır.

Halihazırda Olan Aerodinamik Tasarımda Olası İyileştirmeler

Çekici araç ile seyahat treyleri arasındaki türbülansı azaltmanın en etkili yollarından biri, havayı yukarıya ve treylerin üst, yan ve alt kısımlarına yönlendirmeye yardımcı olmak için çeşitli tipte deflektörler eklemektir.

Ekip çok çeşitli deflektörleri ve kaportaları ölçekli modellere hızla uygulayabildi. Çekici araç ile Airstream römorku arasındaki çeşitli çözümleri test ederek her bir cihazın genel aerodinamiği nasıl etkilediğini keşfetti.  Ekibin test ettiği diğer senaryolar; römorkun üst kısmındaki dış özelliklerin hareket ettirilmesi, seyahat römorku dış kaplamasının kaldırılması ve üst kısmındaki klimaların etrafına şık rüzgar kaplamalarının uygulanmasıydı.

Aerodinamikte Değişiklik Değil, İyileştirmeler Yapmak

Airstream seyahat römorkunun zaten oldukça aerodinamik olduğu sonucuna varmak kolay olsa da, ekip artan aerodinamik iyileştirme konusunda çok daha incelikli bir detay buldu. Bu paha biçilmez veriler, mühendislik ve ürün geliştirmeyi yıllarca bilgilendirirken, ekip zaten inanılmaz olan tasarımı geliştirmeye çalışacak.

Airstream’in aerodinamik tasarımındaki iyileştirmeler, ölçülebilir farklılıklardaki değişikliklerde yatıyor. Yani, klimanın yerini değiştirme, deflektörü propan tanklarına ekleme, bir tentenin tasarımını düzene sokma gibi.

Karbon Ayak İzini Azaltırken Daha Uzağa gitmeye Yardımcı Oluyor

Tasarım ekibi, tüm seyahat römorku serisinde aerodinamiği iyileştirmenin yollarına daha derinden daldıkça mevcut Airstream sahipleri yüksek verimliliğe sahip bir seyahat römorkunu çektiklerini bilerek yola çıkabilirler.  Bu, yol boyunca yakıt ikmali için daha az durak ve maceralar için cüzdanınızda daha fazla yer kalması anlamına geliyor.  Ve daha fazla Airstreamer’ın Silver Bullet’lerini elektrikli araçlarla çekmesiyle ve elektrikli araçların arkasındaki teknolojinin her yıl büyük ilerlemeler kaydetmesiyle birlikte, daha aerodinamik bir seyahat römorku ile şarj durakları arasında daha uzağa gidebileceğiniz menzil anlamına geliyor.

Daha da önemlisi,  çekici aracınız aerodinamik seyahat römorku Airstream’inizi çekerken daha az yakıt tüketiyor ve bunun sonucunda da çevreye daha az karbon etkisi oluyor.

Karavan Almadan Önce Sorulması Gereken Sorular

 

İLGİLİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

- Advertisment -spot_imgspot_imgspot_imgspot_img

SON EKLENENLER

Recent Comments